شهریور
۴
۱۳۹۴

غرب قریب

غرب قریبReviewed by امیر خندان on Aug 26Rating: 4.5در این مطلب در قالب سفرنامه درباره عمل به وظیفه حرف زده و بحث شده.یک مطلب داغ و جذاب درباره انجام وظیفه و عمل به تکلیف است که درباره شهادت و شهید شدن طلبه ها و روحانیون در 8 سال جنگ تحمیلی است.مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس.این دو کشور ملعون نقشی به سزا در جنایات علیه ایران و شهادت مظلومانه این عزیزان داشتند.

به قول یکی می گفت…غرب قریب

سلام به همه دوستان

قرار نبود این مطلب رو بزنم ولی شهدا رو چکار میشه کرد!همه چیز رو تغییر میدن،مطلب من رو که سهله.خوب خود مهندس طلبه هم دو باری براش این قضیه اتفاق افتاده که از این جا و اینحا یه سری بزنید و قدیمی ها یه یادی تازه کنند و جدیدالورود های سایت هم با سایت بیشتر آشنا بشن.

زود رفتم سر اصل قضیه.

به قول یکی از رفقا میگفت: وقتی میگن کانال،صدا و سیمایی ها یاد شبکه میافتن.سیاسی ها یاد کانال سوئز می افتن و بچه های جبهه یاد کانال کمیل،یاد کانال های مناطق

من گفتم غرب شاید ذهن ها خیلی جاها رفت،ولی باید گفت که غرب کشور خیلی در طول تاریخ مورد آزار و اذیت واقع شده و در زمان جنگ هم غریب بوده و شهدای غریبی رو فدای راه انقلاب و اسلام کرده.

روزی ام شد و رفتیم مناطق عملیاتی غرب کشور:سقز- مهاباد – سردشت و بانه و چند شهر و روستا بین این چند شهر.

یاد جنایات ها و رشادت ها انتها نداره و من هم اشاره ای نمیکنم.از پیش مرگ های کرد و غیرتمندی ها تاغیره و ذلک.

چند روز سفرم اندازه یک کتاب گفته و ناگفته و تحلیل دارم.از کردها و از اهل سنت.از پیش مرگ ها و رابطشون با حضرت آقا که اونها به ایشون میگفتند امام خامنه ای.از شهدای گمنامی که فقط چند روز در سال زائر دارند.

وظیفه شناسی و عمل به تکلیف

مساله ای که چند روز تو ذهنم مدام زیر و رو می شد.خصوصا درباره شهدای روحانیت که کم هم نیستند و به طور متواتر شنیدم که از صنف روحانیت بیشترین شهید نسبت به سایر صنف ها و اقشار داریم.کافیه یه جست وجوی مختصر بکنید.

به طور متواتر شنیدم در ایام جنگ تحمیلی یکی از همین مدارس قم،تمام طلبه هاش راهی جبهه میشن و مدرسه تعطیل میشه.ظاهرا مدرسه علوی قم بوده.

طلبه ای که درس و بحث رو رها میکنه و برای انجام وظیفه راهی جبهه ای میشه که مظلوم هست .به تعبیر حضرت آقا مجاهدت های خاموش که در مورد جنگ غرب گفتن.

مثلا همین شهید ردانی پور.شهیدی که میتونسته فرار کنه و از کانالی که محل درگیری بوده ولی برای انجام وظیفه پای کار میمونه.و در منطقه حاج عمران پیرانشهر شهید میشه.

برای یه طلبه درس و بحث ارزش و لذت زیادی داره که اون رو به چیزدیگه ای نمیفروشه.ولی وقتی بحث تکلیف به میون میاد،دیگه جای هیچ اما و اگری باقی نمی مونه.

از ده شهید گمنام کردستان در بانه که بعد از دفن توسط اهالی روستا در زمان جنگ شناسایی میشن و معلوم میشه که چه کسانی بودند،۵ نفرشون روحانی هستند.ولی معلوم نیست که از این ده قبر کدوم متعلق به چه شهیدی هست.میدونن ده نفر در نقطه صفر مرزی بانه مظلومانه شهید شدن، شهادتی با دهان روزه و تشنه لب و با دست بسته. و فقط در همین ایام زائر و خادم دارند.

چرا این ۵ نفر باید درس رو رها کنند و بعد از چند ماه زندانی و چندین کیلومتر پیاده روی در اسارت در نقطه ای که قرار بوده به عراق فروخته بشن،شهید بشن؟مگه نمی تونستند دنبال درس و کار و زندگی خودشون برن؟

غیر از بحث عمل به وظیفه آیا جور دیگه ای هم میشه این مساله رو تحلیل کرد!

الغرض: گاهی در اوایل طلبگی اونقدر بحث خواندن درس را برای طلبه “بلد” میکنند که متاسفانه برخی به اوضاع اطرافشون بی توجه میشن.این بی توجهّی میتونه تو بعد اوضاع اجتماعی ،سیاسی و یا حتی خونوادگی باشه…

ولی کسی که در مسیر عمل به وظیفه قدم برمیداره،هر چند که اطرافش مثل موج دریا اتفاقات و حوادث رخ بده ولی شخص به دنبال راه انجام تکلیف خودشه!

____________________________________________________________________________________

*ببخشید یه کم خارج از حیطه شد و بحث عامی بود که در طلبگی هم صدق داشت.

**مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس دو شعاری هست که بعد از این سفر بیش از پیش در قلبم محکم و محکم تر شد.با بازگشایی سفارت انگلیس و کج دهنی دولت به حرف های حضرت آقا و حرف های زیادی جناب روباه انگلیسی،باید یه کمپین برای زنده نگه داشتن این دو شعار راه بیافته.

***الوعده وفا شد.من قراره هر چهارشنبه و مهندس طلبه هر شنبه یا یکشنبه با یه مطلب در خدمتتون باشیم.

*****از امام رئوف(علیه السلام)باید میگفتم و لطفش به طلبه ها.امام رضا،ببخشید که در بین دست نوشته های من هم غریب هستید.میلاد مبارک.

یا علی

      مطالب مرتبط

درباره نویسنده: امیر خندان

اهل کاشانم… فارغ التحصیل کارشناسی جامعه شناسی یا همون سوسیولوژی sociology.چهار سال نظریات “مخلوقات”رو خوندم و حالا به دنبال نظریات”خالق”

۲۸ دیدگاه + فرستادن دیدگاه

  • با سلام
    دوستانی که توافق رو ننگین نمیدونن فقط به خاطر رضای خدا لااقل یک بار برن حداقل چندین صفحه اش رو روخونی کنن و یا اگه این کار رو نکردن و حالشو ندارن همین طوری حرف نزنن که بدونن یه روزی باید به خاطرش جواب بدن
    فقط تحلیل چند تا از بندهاش دلم رو به شدت سوزاند و اون قدر ننگین بودنش بعد از خوندنش مشخص میشه که هر کی در حد من هم iqداشته باشه متوجه میشه.
    یا علی

    • سلام
      ممنون میشم مواردی از اون جاهایی که به نظرتون ننگین هست رو بیان بفرمائید !!
      چطور مخالفین نظرتون رو متهم می کنید به نخوندن و یا کم IQ بودن !!!!

      شما اگر فکر می کنید توافق ننگین هست دلایلی باید داشته باشید فکر می کنم ذکر دلایل کفایت می کند بقیه انسان ها هم عقل(به قول اقای جوادی املی در فضیلت عقل همین بس که هرکسی خودش رو عاقل و فرزانه می دونه ) دارند می بینند که ایا استدلال شما درست بوده یا خیر.
      نه اینکه شما بگی برید بخونید می فهمید ننگین است
      صرف ادعا که اثبات نیست، شما ثابت کنید !!!!
      مثل اینکه من نعوذبالله بگم در قران ایات متناقضی هست و برای اثبات هم بگم برید بخونید من که IQ کمی دارم فهمیدم دیگه هر کسی خودش می دونه !!!!!
      کمی یاد بگیریم با استدلال و منطق گفت و گو کنیم
      موفق باشید
      التماس دعا

  • سلام برادر
    ناخواسته با این گونه جملات “کج دهنی دولت به حرف های حضرت آقا”! ، برای بعضی رهبری را در مقابل دولت قرار ندهیم؛
    برای بالا بردن میزان اثرگزاری مان از جملات تحلیلی و واقعیات اتفاق افتاده نوشتن، راه گشاست.
    با تقدیم احترام و ادب.

    • سلام
      نگفتم حضرت آقا فلان…گفتم دولت کج دهنی میکنه

  • سلام
    امیر جان مطلبت بجا و صحیح؛ قبول دارم!
    اما بحث سفارت انگلیسم بجای خودش
    امیر مستند ۳۳سال سکوت که از شبکه افق پخش شد رو دیدی؟
    المانم
    تو جنگ شیمیایی کمک به صدام کرد
    چرا سفارت اونو نمی بندیم
    فرانسه هم همین طور
    و الباقی که خودت بهتر میدونی
    ولی تو اون مستند میبینی همون دولت نامرد المان نامسلمون به همین جانباز ما خدمات میده ولی مسولای وقت بنیاد شهید ما همون موقع به این جانبازا بی مهری می کنند
    حتما مستند رو اگه ندیدی ببین
    امیر جان با سایتتون حال کردم و خواننده اش شدم
    بیا برای این اخلاقای ناسالم و خلاق شیعه ایمون بنویس
    مثل دروغ گفتنهامون
    مثل غیبت
    نگاه کردن
    ناعدالتیا
    بقولی یه سوزن بخودمون بزن یه جوالدوز به…
    آقا التماس دعا شدید
    درگیرم دعا کن کارا و مشکلام حل شه
    یاعلی

    • سلام حسن جان.نه مستند رو ندیدم.
      بله شما درست میگی ولی آلمان بعد جنگ دیگه چه جنایتی کرد؟تو تحریم ها چه نقشی داشت؟تو فتنه چی؟
      در مورد مسائل دیگه هم باید بگم رسالت سایت یه چیز دیگست.شاید تو وبلاگ این مسائل رو پیگیری کنم.
      یا علی

      • وبلاگ داری؟
        پس لطفا ادرسشو بده بیایم!

        • تو نظراتی که دادم بزن رو اسمم میره تو وبلاگم.
          tarigh89.blogfa.com/tarigh89.blog.ir

  • بچه ها دعا کنید توفیق داشته باشیم که در مدرسه معصومیه بتوانیم شهید گمنامی را تدفین کنیم….
    هشت ساله بچه های مدرسه پیگیرند ولی هر دفعه دقیقه نود یک عده کارشکنی می کنند…
    حیف که بعضی چیزها را نمیشه گفت.

    • سلام داش رسول
      ظاهرا بحث وقفی بودن یا نبودن مدرسه و این که متعلق به حرم هست یا نه در این جریانه!

  • ادرس درستش
    http://www.heiatiyon.ir منظر سرزدنت هستم.

    • باسلام
      حتما نظرات مرتبط با یک نظر، و ادامه یک نظر رو از دکمه «پاسخ»استفاده نمایید.
      از این پس نظراتی که اینگونه نباشند تایید نمیشوند
      یاعلی مددی

      • چشم سید جان .التماس دعا

  • سلام داداش اره همون بهنام هستم . راجب وبلاگ هم یکبار یک سایت اینترنتی بهت دادم که تو اونجا مطالبی بخصوص از شهید مطهری نوشته میشه البته تنها من نه ها بلکه با کمک دوستان ادرسش باز بزار بنویسم .
    http://www.hwiatiyon.ir به اون دوست خدا هم عرض کنم برید نقش انگلیس در فتنه ۸۸ مرور کنید که چه بلایی بر سر این نظام اوردندپس تاریخ را این مردم که یادشون نرفته.در دیدار دیروز هیات دولت رهبر عزیزمان فرمودند که مسولان ما دشمنی ها را یادشون نره و این ها میخواهند نفوذ کنند با نقشه های جدید وگرنه یک ساختمان که سفارتخانه هستش نگزانی اش به این هستش که نشه از این ساختمان فتنه دیگری راه بیندازند.استاد مطهری میفرمایند علت اسیب پذیری مجامع اسلامی از صدر اسلام تا کنون این بوده که خدا در قران میفرماید من شما را از خارج تضمین کردم و اسیبی به شما نمیرسد ولی بترسید از داخلی ها .دشمن همیشه از طریق گروه نفراتی که در داخل هستند به اسلام ضربه میزند که قران میگوید این گروه نفاق نام دارند .که حتی این گروه از افراد از کفار هم بدترند چون این ها ذکفرشون را پوشانده اند که در این موقع هاست جامعه نیاز به عمار ها دارد که ان بصیرت کافی را داشته باشد و بتواند به عموم مردم تبیین گری کند .همانطور که در صفین وقتی معاویه قران ها را برنیزه کرد و مردم جاهل گفتند با قران ما نمیجنگیم ولی عمار ها بودند که روشنگری کردند .پس در این برهه هم مردم باید بصیر باشند ودرضمن هر یزی را امکان دارد بنا به اقتضایی رهبری نتواند بگویند پس بر ماوظیفه است که به عنوان نخبگان جامعه روشنگری کنیم البته روشنگری ها نه تخریب و بی تقوایی.درفتنه۸۸خارجی ها توانستند توسط داخلی ها به اهداف شومشان تاحدی برسند که در اینجا باز نقش ولایت فقیه پررنگ تر شد که به فرموده علی علیزاده تحلیلگر سیاسی در غرب گفته که تومای فریدمن در روزنامه نیورک تایمز که اگر من بخوام خانه ای بفروشم میدم ایت الله خامنه ای بفروشندپس ببینید دشمن چقدر ایشان را باور کردند و بعضی از مسولان ما هنوز به قدرت رهبری ایشان پی نبردند .التمای دعا

  • باسلام .من معمولا عادتی که دارم تو اینترنت نظر نمیدم ولی گفتم بلکه یک مطلبی به اون دوستم گفته باشم .امام خمینی در اخر عمرشان ۲اسلام معرفی کردند .اسلام ناب در برابر اسلام امریکایی. چرا امام این اسلام امریکایی رامطرح کردند دلیلش این بود که امام میترسیدند گروهی با تفکر اسلام امریکایی که ویزگی مهمش میگه تو راحت طلب باش و به زندگی خودت برس و بادیگران چیکار داری که همان میشود قطعنامه ۵۹۸رابه امام امت تحمیل کردند و امام هم فرمود من این جام زهر را مینوشم .بعضی از مسولان متاسفانه نمیدانند که خدا در قران میفرماید اشداء علی الکفار ..البته نگیم نمیدانند این خوب نیست بگیم که بدلیل رفاه طلبی و اشرافیت زدگی نمیخواهند این ایات قرانی را سرلوحه کارشان قرار بدند در طول تاریخ هم بوده اند که کسانی در صف اول اسلام بودند و سپس از راه منحرف شدندکه یکیش میتوان طلحه و زبیر نام برد .برادر من شما این سوال به من جواب بده هر وقت شیطان دست از دشمنی با انسان برداشت ماهم دشمنی خودرا با انگلیس و امریکا برمیداریم.متاسفانه باز صد افسوس بعضی از مسولان ما رابطه خدارا در عالم فراموش کردند.قران میگوید لااله الا الله.شهید مطهری رضوان الله تعالی میفرماید در تفسیر این ایه که لااله یعنی عصیان در برابر خدا و الا الله تسلیم فقط در برابر خدا پس ما در مقابل غیر خدا باید پرخاشگر بشویم نه اینکه به قول اون نفر که سید هم بود مطرح کرد گفتگوی تمدن ها .ایا در این راستا امریکا به عراق و افغانستان حمله نکرد.ما اعتقاد داریم کدخدای عالم خداست نه امریکا وانگلیس.باید هم بعضی ها نگران باشند چون انگلیسی ها که مارو دوست ندارند که بلکه انها میخواهن این تفکر اسلام ناب در جهان از بین بره که به لطف خدا و رهبری مدیرانه حضرت اقااتفاق نخواهد افتاد و ما این تفکر را صادر خواهیم کرد حتی تا خود امریکا .ببخشید مطلب طولانی شد و امیدوارم در اندازه خودم تونسته باشم مطلب بنویسم هر چند ما معصوم نیستیم و دوست دارم دوستنا دیگر اگر نقدی دارند بفرمایند که با جان دل قبول میکنیم التماس دعا

    • لایک داری بهنام جان!
      راستی همون بهنام قبلی خودمونی؟یه آدرس وبلاگ برامون بذار داداش.
      یا علی

  • کلیپ هالیوول رو واسه چی گذاشتین؟مفهوم رونمیشد جور دیگه منتقل گرد؟

    • داداش من فقط مطلب میزنم.حوزه مجازی و احکام و سامانه و غیره و ذلک با خود مهندس طلبه هست.تو مطلب خودشون سوال کنید ،از خودشون جواب بگیرید.
      یا علی

  • سلام
    وقت بخیر
    اینکه وقتی اسم جنگ میاد یاد شهدا می کنیم خیلی خوبه
    اما هستن ادم هایی که یادگار جنگ هستن و مثل شهدای گمنام بی نام و نشان زندگی می کنن و با درد های جنگ سر می کنن
    توی شهری که اوایل طلبگی درس می خوندم چندتا دوست بودن که محل رزمشون سردشت و غرب کشور بود جالب ترین نکته این بود که تقریبا همشون طلبه بودن و یه مشکل اساسی که داشتن مشکل بیماری های اعصاب و روان بود که بخاطر شدت جنگ روانی و اتفاقاتی که برای دوست های هم رزمشون افتاده بود و نحوه شهادت اونها رو دیده بودن این عارضه ها پدید امده بود.
    اینها رو شاید خیلی نگن و به چشم نیاد ولی خیلی سخته یه نفر اصلا شب ها نتونه بخوابه و یا اینکه فقط با قرص بتونه بخوابه و یا تا یه تصویر شهید می بینه نتونه تحمل کنه و حالش دگرگون بشه و نیاز به قرص داشته باشه.
    —————-
    اما اینکه فرمودین امار صنفی شهدا در طلبه ها بیشتر هست
    اولا نسبت به جمعیت هست
    یعنی تعداد شهدا بر تعداد کل طلاب (صنف)
    واگرنه شاید تعداد شهدا در اصناف دیگر بیشتر باشه
    اما همین قضیه دلایلی داره
    که یکیش می تونه بحث دانشگاه جنگ باشه
    یعنی توی جبهه بودن ادم رو از همه چیز که وابسته به دنیا هست رها می کنه و چه کاری از طلبگی نزدیک تر به معنویت مخصوصا که توی جنگ علما و مراجع رفت و امد هم به جبهه داشتن.
    و اینکه به قول اقای جوادی املی کسی برای ایران نجنگید مردم برای اسلام جنگیدن
    ————-
    انزجار داشتن از انگلیس و رفتار اون ربطی به داشتن روابط دیپلماتیک نداره
    یعنی بازگشایی سفارت امر درستی بود و باید انجام میشد
    حرکت احساسی افراد و از پیش تعیین شده عده ای که وارد سفارت انگلیس شدن حرکتی اشتباه بود که البته حضرت اقا این رو به نحو درستی بیان فرمودن
    ما نمی تونیم روابطمون با همه کشور ها رو قطع کنیم
    بلکه باید از همه ظرفیت های ممکن برای اعتلای کشور و اسلام استفاده کنیم.
    همین نداشتن سفارت برای کسانی که عزم سفر به خارج از کشور دارن چقدر سخت هست باید به کشور های اطراف مثل ترکیه و امارات می رفتن و بعد می تونستن درخواست ویزا داشته باشن
    باید به مزیت ها و معایب باهم نگاه کرد و بعد تصمیم گرفت
    این سیاست ها هم در حوزه کلان گرفته میشه و خیلی نمی تونه دست شخص دولت باشه و حوزه های تصمیم گیری کمی متفاوت از دولت هستش
    موفق باشید
    التماس دعا

    • در مورد سفارت حرفتون رو قبول ندارم.انگلیس این پیر استعمار شد همه کشورها؟
      برا ۶ تا آدم که ویزا میخان باید سفارت رو باز کرد؟
      اگه ربطی به دولت نداره پس چرا بعد از این همه سال از انقلاب در این دولت باید این اتفاق بیافته درست اون هم بعد از برجام ننگین؟

      • امیر جان
        سفارت وظایفش مشخص هست
        اینکه حالا ۶ نفر یا تعداد بیشتر
        که البته مهم هست و شان ایران و ایرانی باید حفظ بشه
        روابط دیپلماتیک نیاز کشور هست
        برجام هم ننگین نبوده
        به نظرم که ابتکار بسیار درست دولت بوده
        حالا ممکن هست ۱۰۰ درصد اون چیزی که می خواستیم نباشه ولی به نظرم که خوب بوده
        بازگشایی چیزی که از قبل بوده و بخاطر بی تدبیری و احساسات کور عده ای تعطیل شد !!!
        راستش رو بخوای مراکز تصمیم گیری کمی متفاوت هست
        سیاست های کلان بیشتر در شورای عالی امنیت ملی رقم می خوره و اونجا این تصمیم ها گرفته میشه
        بله دولت تاثیر گذار هست ولی ۱۰۰ درصد ماجرا نیست

        • به قول امروزی ها لایک داری دوست خدا . کاملا منصفانه گفتی . باشد روزی برسد که افراط و تفریط کنار گذاشته شود .

          • و همچنین باشد روزی که عقل سلیم کمی به کار گرفته شود

            • سلام
              امیر جان
              می تونی مراجعه کنی به صحبت های اخیر ایت الله مکارم در دیدار با اقای تخت روانچی !
              اینکه ما دشمن رو بشناسیم و دشمنیش رو درک کنیم فرق داره با اینکه چه سیاستی رو در قبال اون اتخاذ کنیم
              این که چه سیاستی اتخاذ بشه همونطور که گفتم تنها دولت نیست.
              یادم هست در دیدار اقای قشقاوی (معاون پارلمانی اقای ظریف) که با طلبه ها در سال گذشته داشتند یکسری نکته های دیپلماتیک بیان کردن مثل همین سیاست های دستگاه دیپلماسی در قبال کشور های دیگه
              که مثلا جواب مقامات و یاوه گویی های دشمنان رو چطور باید داد
              ایشون اولا بحث دیپلماسی عمومی رو مطرح کردن که خودشون هم توی این زمینه یک کتاب دارند
              بعد هم در مورد اینکه چرا دستگاه دیپلماسی پاسخ در خور توجهی نمی ده به این سخنان
              ایشون گفتند که اولا پاسخ ها در خور توجه هست یعنی باید در کشور های دیگه باشی و فرهنگ عمومی اونها رو بدونید بعد بگید که در خور توجه نبود
              بعد هم دیپلماسی عمومی ما جوری است که پاسخ های ما به قدری منطقی و مستدل باشه تا دولتمردانی که این حرف ها رو میزنن در داخل کشورشون اعتبارشون از دست بره و برای دوره های بعد مردمشون کسانی رو انتخاب کنند که با ایران اهل تعامل و مودت باشند یا حداقل کارشکنی و دشمنی صریح نکنند
              مثال امروزش کانادا هست که الان زمزمه های مبنی بر اینکه احزابی هستند که علاقمند ارتباط دوباره با ایران بر پایه احترام متقابل هستند.
              امیر جان اینطوری که ما قضاوت کنیم و فقط به امروز توجه کنیم و فردا رو در نظر نگیریم فکر می کنم کمی دور از انصاف هستش
              انشالله موفق باشی
              التماس دعا

              • سلام.
                تو اینترنت سرچ کن “نامه یک دیپلمات به حضرت ابوالفضل (علیه السلام)”خیلی تفکر ها مرزبندی میشه. و این مرزبندی رو میتونی تو این نامه ببینی.
                حضرت آقا بعد بازگشایی سفارت دوباره تو جلسه با دولت تاکیید کردند راه نفوذ دشمن رو ببندید.کمی جای تامل داره؟
                آخه دیپلماسی و جواب های دندون شکنش این میشه که ما از پرتاب کردن خودکار توسط عراقچی با چه شهامتی حرف میزنیم و یا اینکه در داخل نیروی دفاعی خودمون توسط جناب ظریف مسخره میشه و در خارج میگن یه ایرانی رو تهدید نکن!
                فتامل که اون جوابهای دیگشون چجوریه!
                تجربه لانه جاسوسی کم نیست برادر!
                گذشته چراغ راه آینده.ما هم به فکر فردا هستیم و لی کمی کافیست از کودتای ۲۸ مرداد تا الان تاریخ خودمون رو بررسی کنیم تا با چراغ روشن قدم در مسیر آینده بذاریم
                علی علی داداش

                • سلام
                  اون نامه رو خونده بودم
                  اینکه بیایم با احساسات جواب یکسری حرف های منطقی رو بدیم چی میشه
                  ببینید تاریخ عاشورا را کمی بیشتر مطالعه کنید متوجه میشید که این نامه چه اشکالاتی داره
                  یعنی امام حسین علیه السلام جنگ طلب بود ؟؟؟؟
                  هرجایی که حضرات جنگ می کردند بعد از اتمام حجت و یکسری اقدامات پیشگیرانه از جنگ بوده است.
                  من قصد بحث بر روی اون نامه رو ندارم چون فاقد ارزش علمی هست و صرفا یکسری جملات احساسی هستش
                  اینکه حضرت اقا می فرمایند راه نفوذ دشمن باید گرفته بشه چطور شما مصداقش رو تفسیر فرمودین
                  ایشون همه تاکیدشون این بود که دشمن رو بشناسید و جلوی راه های نفوذش رو بگیرید اما ایشون یک صحبت دیگری هم راجع به بعد از شناخت داشتند اینکه چه سیاستی در قبال دشمن اتخاذ بشه !!!
                  این حرف شما ناظر به این قسمت اتخاذ سیاست هستش نه دشمن شناسی !!!!
                  اینکه ایا اقایون دیپلمات هم خودشون با همین شجاعت از این کارهاشون حرف می زنن ؟؟؟
                  مثلا اقای ظریف خودشون خوشحال هستند که با فریاد گفتند یک ایرانی رو تهدید نکنید
                  یا اینکه همیشه می گن چند باری که تندی کرده بودم رهبری فرموده بودند با همین رویه لبخند و با حفظ خونسردی منطق خودتون رو بیان کنید !!!!!
                  تجربه لانه جاسوسی کمی فرق داره شما نگاه کن زمانی که عده ای که گفتم وارد سفارت انگلیس می شن ایا از طرف رهبری کارشون تایید میشه !!!
                  صحبت های ایت الله مکارم رو خوندین !!!!
                  پس کمی تامل
                  اینکه راجع به ۲۸ مرداد می گوییم ایا واقعا دولت مصدق رو قانونی و مشروع می دونیم یا اینکه صرف دخالت استعمار رو بد می دونیم
                  اینها دوتا نظر متفاوت هستش
                  هر عقل سلیمی دخالت هر کشوری رو در مسائل کشورش قبیح میدونه و خودش رو موظف می دونه که از کشورش در مقابل دخالت بیگانگان محافظت کنه
                  اما اینکه چطور محافظت بشه این دیگه کار خود حکومت هستش یعنی ما نیاز به ستادی برای این مسائل داریم نمیشه ما خودمون بگیم الان اینجا فلان چیز لازم هست و بریم انجام بدیم
                  فکر می کنم در داخل شورای عالی امنیت ملی انسان های مورد تایید هستن و با چشم باز همه چیز رو رصد می کنن .
                  موفق باشی
                  التماس دعا

  • هالیوول برای شما که طلبه هستید مناسب نبود حجاب خانم مشکل داست.
    بعثی بی حیا یا بعضی؟

    • چی میگی داداش؟با کی هستی؟
      سید این چیه تایید کردی؟؟؟

فرستادن دیدگاه

برای افزودن شکلک کلیک کنید

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette